Hlasování v dalším ročníku naší divadelní ankety se blíží do finále. Ještě do konce února máte příležitost vybrat nejlepší inscenaci Divadla na Vinohradech, ocenit nejlepšího herce, herečku, autora hudby, scény a kostýmů z premiér divadelní sezony 2014/15. Prestižní ocenění hercům a spolupracovníkům Divadla na Vinohradech předáme na slavnostním večeru, který proběhne na Studiové scéně v pondělí 7. března. Po slavnostním vyhlášení vylosujeme ze všech hlasujících tři výherce a každý z nich získá dvě vstupenky na představení Divadla na Vinohradech, a navíc ještě malý dárek z našich propagačních předmětů!
Miroslav Krleža:
Rod Glembayů
Režie: Martin Huba,
scéna: Jozef Ciller,
kostýmy: Peter Čanecký
Peníze plodí moc, ale moc zaměňuje touhu za lásku a plodí nenávist. Sága rodu bankéřských oligarchů vrcholí v předvečer první světové války. Strhující rodinné a společenské drama.
Pavel Landovský:
Hodinový hoteliér
Režie: Ivan Rajmont,
scéna: Milan David,
kostýmy: Marta Roszkopf
Komedie herce a dramatika Pavla Landovského. Přestože je komedie Hodinový hoteliér pevně svázána s českou kulturou doby svého vzniku, jsou její hodnota, obsah, humor i scénické možnosti nadčasové.
Peter Shaffer:
Amadeus
Režie: Martin Čičvák,
scéna: Tom Ciller,
kostýmy: Marija Havran
Senzační, skoro detektivní příběh o příčinách smrti nejslavnějšího klasicistního skladatele, který je založen především na dobových fámách, posloužil Shafferovi k demonstraci „srážky génia s průměrností“, jak sám pojmenovává téma své hry.
Sławomir Mrożek:
Láska na Krymu
Režie: Juraj Deák,
scéna: Milan David,
kostýmy: Sylva Zimula Hanáková,
hudba: Ondřej Brousek
Satirická tragikomedie o mizejícím čechovovském Rusku. Jiskřivá groteska zobrazující sto let nevyslyšené milostné a duchovní touhy. Sto let obdivu k ruské duchovnosti a kultuře a sto let hrůzy z ruské mužické velkopanskosti.
Karel Čapek:
Loupežník
Režie: Tomáš Töpfer,
výprava: Jan Dušek,
hudba: Ondřej Brousek
Vzpomínka na první zamilování a sen o lásce, který neobstojí před skutečností. Každá generace Loupežníků a Mimi poté, co se proměnili v Profesora a Profesorovou, může díky této hře vzpomenout na svá první zamilování se.
Fráňa Šrámek:
Plačící satyr
Režie: Radovan Lipus,
scéna: Petr Matásek,
kostýmy: Eva Kotková,
hudba: Pavel Helebrand
Křehká lyrická hra o střetu moudrého stáří s nespoutaným mládím. Co se stane, když klidnou atmosféru letního bytu stárnoucích spisovatelů naruší mladičká dívka? Divadelní návrat k šrámkovské citlivosti, jíž se nám jinak v dnešní době tak úzkostně nedostává.
David Hare:
Nevzdávej to
Režie: Juraj Deák,
scéna: David Bazika,
kostýmy: Romana Redlová,
hudba: Ondřej Brousek
Nevzdávej to je hrou o kompromisech a o tom, jak často je člověk v pokušení vzdát se svých ideálů. A jistě má co říct také ke krizi demokracie v současném západním světě, aniž by dramatik Hare připravil své diváky o pořádný kus zábavy.
Hofmannsthal, Sibelius, Martin:
Kdokoli
Režie: Jaroslava Šiktancová,
scéna: Pavel Kodeda,
kostýmy: Romana Redlová
Od 15. století se v různých jazycích a podobách scénicky předvádí či v písních a básních vypravuje příběh Kohokoli (Jedermanna, Everymana), člověka, kterého na vrcholu životních sil překvapí Smrt. Divadelní představení nastudované ve spolupráci Divadla na Vinohradech, Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK a BodyVoiceBandu, za podpory Nadace Vize a hl. m. Prahy.