2015 2016

BŘEZEN

DUBEN

LEDEN

KVĚTEN

ÚNOR

ČERVEN

LEDEN

ÚNOR

BŘEZEN

DUBEN

KVĚTEN

ČERVEN

ČERVENEC

SRPEN

ZÁŘÍ

LISTOPAD

ŘÍJEN

PROSINEC

ČERVENEC

SRPEN

ZÁŘÍ

ŘÍJEN

LISTOPAD

PROSINEC

DIVADLO NA VINOHRADECH 2016/V- LEDEN Divadelní měsíčník, Vydává divadlo na Vinohradech

 

NA JEVIŠTI Divadelní nominace na Cenu Thálie

Jan Vedral šéfdramaturg DnVNa základě interních hodnocení inscenací Divadla na Vinohradech se umělecké vedení divadla rozhodlo navrhnout Herecké asociaci tyto nominace na Ceny Thálie za mimořádný herecký výkon v roce 2015 v oboru činohra v mužské a ženské herecké kategorii. Většina představení je stále ještě na repertoáru a rozhodně si zaslouží také vaši pozornost!

IVAN ŘEZÁČ ﷯ Za roli Ivana Nikolajeviče Zachedrinského v inscenaci hry Slawomira Mrożka Láska na Krymu (režie Juraj Deák) s přihlédnutím k postavě Kdokoli v inscenaci Hofmannsthalova stejnojmenného mysteria (režie Jaroslava Šiktancová) a k postavě Chaerey v inscenaci Camusova Caliguly (režie M. Čičvák). Ivan Řezáč vytvořil s hlubokým vnitřním porozuměním pro absurdní ráz Mrożkova textu účinný a detailně promyšlený portrét ruského intelektuála, novodobé inkarnace zbytečného člověka. Spolu s postavou prochází moderními dějinami Ruska ve dvacátém století, zvěrohodňuje krkolomné peripetie své postavy a neuchyluje se v hereckých prostředcích ani k povrchní karikatuře, která se z textu nabízí, ani k plochému patosu, který je umožněn aktuálním společenským přesahem textu. ONDŘEJ BROUSEK ﷯ Za titulní roli v inscenaci Camusova dramatu Caligula (režie Martin Čičvák). Po Andrim ve Frischově Andoře a Mozartovi v Shafferově Amadeovi vytvořil Ondřej Brousek ve vzájemném hlubokém porozumění s režisérem M. Čičvákem třetí výrazný portrét duševních rozporů současného mladého člověka řešícího ve vypjatých dramatických situacích otázku své identity a uchylujícího se při těchto řešeních k problematickým rozhodnutím. Brouskovy herecké postavy tematizují složité paradoxy jednání k žité zkušenosti hercovy generace a činí je srozumitelnými. Takový je i Brouskův citlivě vytvořený a přitom scénicky efektní portrét Camusova opuštěného mladíka a absurdního člověka císaře Caliguly.
VÁCLAV VYDRA ﷯ Za roli Otty Fallona v inscenaci hry Davida Harea Nevzdávej to (režie Juraj Deák). Bohatstvím charakterizačních detailů vybavil Václav Vydra v mistrovském hereckém výkonu nejednoznačnou postavu silně charismatického a přitom temně manipulujícího lobbisty Otty Fallona. Jeho dynamický, jednotlivé situace vždy určující a ovládající nejednoznačný hrdina je herecky precizně vytvořen přímo z tematického jádra Hareovy společenské hry. Vydra dokázal herecky zobrazit paradox postdemokratické společnosti, která podléhá vlivu pochybných, ale okouzlujících sociopatů. ZUZANA VEJVODOVÁ ﷯ Za roli Joly v inscenaci hry Lenky Lagronové Nikdy (režie Kateřina Dušková) s přihlédnutím k postavě Lori Drysdaleové v inscenaci hry Davida Harea Nevzdávej to (režie Juraj Deák). Zuzana Vejvodová dozrála v herečku schopnou jedinečnými a úspornými prostředky představit rozporuplné postavy moderních mladých žen. Jako Jola v Lagronové značně autobiografickém textu vytváří obraz postavy komplikovaně řešící rozpor mezi oddaností odkazu rodičů a vědomím pravdy o jejich nezdařeném životě. Soustředěnou, detailně propracovanou partiturou své postavy vyjadřuje její složitý vnitřní příběh a dokáže postavu přivést k účinné katarzi.